تله مایع مبرد ( کومولاتور )
هدف از نصب تله مایع ، جلوگیری از ورود مایع به کمپرسور است. ورود لوله از لوله مکش به داخل کمپرسور به لحاظ غیر قابل تراکم بودن آن ، موجب وارد آمدن ضربات شدید از طرف پیستون و خرابی های دیگری را به همراه دارد. وجود مایه در خروجی اوپراتور زمانی می تواند رخ دهد که بار اوپراتور به صورت ناگهانی افت نماید. قبل از اینکه شیر انبساط بتواند در خصوص تغییر بار عکس العمل نشان داده و جریان مبرد را کم نماید.
در این شرایط مایع مبرد خارج شده از اپراتور در اکومولاتور به تله خواهد افتاد و در حالی که از طریق پوسته تله ، جذب گرما می کند به تدریج تبخیر خواهد شد. در بعضی از تاسیسات یک لوله سایز کم مایع مبرد از خروجی کندانسور به طرف پوسته اکومولاتور سریع انجام پذیرد. با این کار مبرد داخل لوله مایع بیشتر خنک شده ( ساب کولد ) باعث افزایش راندمان می شود.
در توضیح شکل اکومولاتور ، یک سوراخ کوچکی در قسمت ته لوله  U شکل وجود دارد. وقتی که روغن در اکومولاتور بالا می آید به داخل لوله مکش نفوذ کرده و به سمت کمپرسور برگشت می شود.
 شیر سرویس در هنگام وکیوم و شارژ مبرد و اندازه گیری فشار استفاده می شود و شیر سرویس توسط آچار آلن باز یا بسته می شود. در زمان اندازه گیری فشار با هنگام تخلیه هوا ( وکیوم ) این شیر باز است. با بستن این شیر ارتباط مکانیکی واحد بیرونی با واحد درونی و برعکس بسته می شود. این شیرها در قسمت ورود و خروج گاز مبرد به کمپرسور نصب می شود. شیری که در نقطه خروج گاز زیونیت داخلی و یا ورود گاز به کمپرسور نصب شده است، به نام شیر سرویس مکش و شیری که در محل خروج گاز از کندانسور و ورود مایع به اوپراتور قرار دارد، شیر سرویس رانش نامیده می شود. تنها اختلافی که در بین این دو شیر سرویس وجود دارد معمولا در اندازه بزرگتر می باشد. زیرا بایستی حجم بیشتری از گاز را عبور دهد در حالی که شیر سرویس رانش که گاز با فشار زیاد و متراکم تری را عبور می دهد، کوچکتر است.
کارکرد عادی شیر سرویس به صورتی است که چنانچه ساقه شیر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانیم شیر کاملا باز خواهد شد. جریان ماده مبرد از میان شیر سرویس بدون هیچ گ.نه مانعی ادامه می یابد. این حالت شیر را  back seat می نامند. با باز کردن درپوش محل گیچ که معمولا اندازه 4 / 1 اینچ یا 6 میلی متر می باشد. ماده مبرد از سیستم خارج نخواهد شد. پس از اینکه فشارسنج در محل گیچ روی شیر سرویس بسته شد با نیم دور یا کمتر چرخش در جهت عقربه های ساعت ، فشار داخل سیستم محل اتصال گیچ می رسد.
اگر ساقه شیر سرویس در جهت عقربه های ساعت تا آخر چرخانده شود، شیر  front seat شده است. جریان ماده مبرد از میان شیر قطع گردیده است. اگر شیر های سرویس ها ( مکش و رانش )  front seat شده باشد، یونیت بیرونی از سیستم تبرید ایزوله می شود. در چنین شرایطی اوپراتور می تواند باز شده و از مدار خارج گردد، بدون اینکه مقدار ماده مبرد شارژ شده کم شود.
نکته:
سایز محل اتصال شیلنگ شیر سرویس های دستگاه هایی که با مبرد  R410a کار می کنند، بزرگتر از دستگاه هایی است که با مبرد  R22 کار می کنند، می باشد ( 8 میلی متر ).
 

 

گروه تاسیساتی یزد تهویه در نظر دارد جهت  رفاه حال مشتریان از خدمات  و کارشناسی رایگان و  مشاوره ی رایگان شما را بهره مند سازد 
  مشاور فروش:09175956588  پناهی     
  آدرس:شعبه1-چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزیستی,ساختمان نبش کوچه, طبقه 2 واحد 4
     شعبه2-بلوار صنایع,بعد از شهرک آرین به سمت گلستان,روبه رو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه 28/1
 

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Pattie محمدرضا کلاهدوزان وب سایت تبریز دانلود آهنگ جدید هوتن موزیک لینک-بهترین-گروه-های-تلگرام سایت طرفداران سریال کوزگون (کلاغ سیاه) خواهر یعنی عشق، عشق یعنی خواهر دفتر کارآفرینی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی زنجان وبلاگ شخصی میلاد صالحی کتــابخانه عمومی شهدای دره مرادبیگ